آموزش فتوشاپ

فارسی‌نویسی در فتوشاپ سی‌سی ۲۰۱۸

سلام خدمت دوستان و سروران گرامی

فارسی‌نویسی در فتوشاپ مبحثی است که از زمان‌های بسیار قدیم بر سر آن بحث بوده و بااینکه سال‌های زیادی می‌گذرد و شرکت ادوبی زبان‌های بسیار زیادی را پشتیبانی می‌کند اما بازهم فارسی‌نویسی در فتوشاپ در هر نسخه داستان خاص خودش را دارد.

پس از نصب فتوشاپ سی‌سی ۲۰۱۸ اگر که بخواهیم در آن فارسی بنویسیم متأسفانه می‌بینیم که تمامی متون نوشته‌شده فارسی ما برعکس و بافاصله به نمایش درمی‌آید اما نگران نباشید چون فتوشاپ سی‌سی ۲۰۱۸ در خودش بسته‌زبان فارسی را دارد و سازگاری مناسبی با فونت‌های پیش‌فرض ویندوز دارد.

خب آموزش فارسی‌نویسی در فتوشاپ البته نسخه ۲۰۱۸ را شروع می‌کنیم:

ابتدای یک سند جدید از منوی File/New یا با کلید ترکیبی Ctrl+N ایجاد کرده و با فشردن کلید T از صفحه‌کلید ابزار Text یا متن را انتخاب می‌کنیم

اندکی بر روی صفحه کاری درگ می‌کنیم تا جعبه مستطیلی فرضی برای نوشتن متنمان ایجاد شود.

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید من عبارت مدرسه مجازی زاغک را تایپ کردم که فتوشاپ برای من متون را برعکس و جدا از هم نوشت.

برای رفع این مشکل از منوی Edit به مسیر Preferences و درنهایت Type می‌رویم.

پنجره Type به نمایش درمی‌آید

به‌صورت پیش‌فرض در قسمت Choose Text Engine Options حالت انتخاب بر روی East Asian قرار دارد و باید برای تصحیح فارسی‌نویسی در فتوشاپ این گزینه را به Middle Eastern and South Asian تغییر داد

پس از اعمال تغییرات ذکرشده باید یک‌بار نرم‌افزار فتوشاپ را کاملاً بسته و دوباره اجرا نمایید.

ما در تصویر بعدی فتوشاپ را کاملاً بستیم و دوباره باز کردیم و با انتخاب ابزار Text دوباره عبارت مدرسه مجازی زاغک را تایپ کردیم

بخوانید:
آموزش ساخت گردنبند مروارید با ابزار میکسر براش در فتوشاپ

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید مشکل ما کاملاً برطرف شد و فارسی‌نویسی به شکل صحیح اتفاق افتاد

نکته : این امکان وجود دارد که پس از طی کردن مراحل فارسی‌نویسی مشکل از آخر به اول نوشتن برطرف شد اما بین حروف یک‌فاصله افتاد !

در کامپیوتر و نرم‌افزار من که این مشکل وجود نداشت اما اگر در نرم‌افزار شما چنین مشکلی اتفاق افتاد که بین کلمات فاصله وجود داشت (مانند تصویر زیر)

مراحل را این‌گونه دنبال کنید:

Middle Eastern Features را از قسمت Language Options انتخاب کنید.

به‌این‌ترتیب این مشکل نیز برطرف خواهد شد

به‌این‌ترتیب تمام مشکلات ما به‌جز یک مشکل حل شد؛ که در ادامه به آن می‌پردازیم، به تصویر زیر توجه کنید! همان‌طور که مشاهده می‌کنید وقتی‌که من در حال تایپ کلمات هستم تمام کلمات به‌صورت صحیح تایپ می‌شوند.

اما همان‌طور که مشاهده می‌کنید از چپ به راست کلمات در حال حرکت هستند، درصورتی‌که ما فارسی‌زبان هستیم و باید از سمت راست به چپ این حرکت یا رقص کلمات اتفاق بیفتد

راه‌حل؟ شماره ۱ و ۲ در تصویر زیر را کلیک کنید

ما باید مانند تصویر زیر عمل کنیم تا راست به چپ صحیح اتفاق بیفتد.

و درنهایت در تصویر زیر می‌بینید که مشکل تایپ و حرکت از سمت راست به چپ اتفاق می‌افتد.

امیدوارم که این آموزش به شما کمک کرده باشد

با احترام سلیمانی

حسین سلیمانی

درباره حسین سلیمانی

حسین سلیمانی هستم ، مدیر و مدرس وبسایت آموزشی زاغک ، به شما خوش آمد میگم ، امیدوارم مطالب آموزشی این وبسایت بتونه به حرفه ای شدن شما کمک کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.